onsdag 30 maj 2012

Ta vara på tiden

Sitter hemma vid datorn med en kopp kaffe och läser dalarnas tidning om och om igen : 17-åring påkörd av godståg på bullermyren i Borlänge, han dog! Fruktansvärt!! Sänder en tanke till familjen som jag ej känner men känner med!!


Jag har varit lite trött denna vecka, det går lite upp och ner nu men det kanske är våren som gör sig påmind och det är ju helt underbart =) Håkan och jag fick reda på när han var på Youga massage att vi har Magnesium brist ( det har mamma sagt åt mig i evigheter att jag ska börja äta men lyssnar jag !! NEJ ; ) men bättre sent än aldrig! nu har jag skickat efter flera burkar 750 mg som vi ska äta en månad så nu jäklar kommer Nina& Håkis dansa fram på gatorna snart =D 


Idag är jag ensam för Håkan är i Stockholm med jobbet och har det trevligt och kommer hem imorgon kväll, men inte är det synd om mig för det =) jag har hittat världens mysigaste bok på jobbet som jag fick låna hem om Mount Everest!! jag vet, jag är helt besatt av detta berg men jag kan inte hjälpa det, det är så magiskt! 


Idag är en stor dag för mina tjejer!! dom har gjort sista tentorna på basåret så nu är dom lediga över sommar.Dom har kämpat så hårt och varit så duktiga och jag hoppas innerligt att dom får tillbaka för allt jobb dom lagt ner med ett stort GODKÄNT! Nu är dom värda lite ledighet med sol, bad, festivaler och mys i stugan.Även vår Adam har sin sista tenta imorgon och jag hoppas verkligen han får god utdelning för allt jobb med stort GODKÄNT!!!!  Ja jösses vad tiden går fort och det händer något hela tiden hihi....Jag är så Lyckligt lottad <3<3<3


Jag hittade ett litet citat av nalle Puh som jag tyckte var så sött:


Hur underbart det skulle vara att ha en riktig hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Källa: Nalle Puh









Här är den fantastiska boken jag sitter och läser ikväll  SAGARMATHA som är det Nepalesiska namnet för Mount Everest " Universums 
Moder " Skriven av Sir Edmund Hillarys:





Kolla vilken fantastisk bild på Thyanbocheklostret ( som är nedbränt nu ) och Everest bakom =)

Skulle kunna tänka mig att få en resa till Nepal i 50 års present ; )

                                           kramis

                                                 


                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar