torsdag 12 juli 2012

Stockholm med mina tjejer 2012

Jag och mina tjejer har precis kommit hem från en härlig shopping och träffa min härliga kusinresa i Stockholm =) dom 3 musketöserna i storstan hihi......Vi har haft supermysigt och inhandlat lite nya kläder och ätit på restaurang och tagit ett glas vitt =) Vi åkte från Gävle igår kl 07.30 och gick runt fram till 16.30 då gav vi upp och min kusin Maria kom och hämtade oss i Bromma,så åkte vi ut till hennes underbara sommarställe på Helgö ( Ekerö) Där grillade vi och pratade tjejsnack fram till halv fem på morgonen =D idag sken solen när vi vaknade och vi tog en dagsutflykt till Rosenhill där vi åt lunch. Sedan kollade vi in Rastaholm som ligger helt fantastiskt med utsikt över Mälaren. Sedan fick vi lov att åka in till stan och bussterminalen för hemresa. När vi kom hem hade Håkis gjort en supergod hemgjord pizza med skaldjur mums....Här ska jag visa er lite av vår lilla tripp =)







På bussen mot stockholm


På Åhlens smyckeavdelning


Nja......


Drottninggatan


Vi hittade en skitläcker second hand





Middag med ett glas vitt


Iste


Vilopaus


I Vänta på min kusin på Brommaplan


Solen sken och det var skönt


Champagne stundar


Maria sprätter den =)


Köttet på grillen


Myser


Mmm..gott vin tycker Mia =)


Myser


Efter maten tog vi en promenad ner till Lurudden, Ångbåtsbryggan. Här har vi lekt mycket som barn =)



På kvällen kom Mias son Jacob ut till stugan och vi pratade och hade trevligt till halv 5



Morgonkaffe i solen, sommarväder!


Såååå varmt!


Sedan tog vi en tur till Rosenhill


Kolla in vad mycket gott!! dom odlar allt på plats.


Mysig gårdsbutik där dom säljer lite allt möjligt




Jag tog tomatsoppa med fetaostmuffin, jösses vad gott det var!! Tomater från deras egen odling!!


Fikar


Myser i solen


Sista besöket gjorde vi på Rastaholm, där är så vackert!

Nu är vi hemma och kollar på kläderna vi köpt =)

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar